Danes so mi na misel ponovno potrkala leta šolskih klopi. Ne
vem, mogoče samo klic prejšnjih objav o šoli v katerih se nisem navezal na
preživljanje časa v višjih ustanovah šolstva. Po končani maturi je spet prišel
čas odločanja o nadaljnji poti v šolanju. Takrat sem mislil, da v
izobraževanju, ampak danes vem, da gre za šolanje, vzgojo, ki se mi je vedno upirala.
Takrat sem že nekaj časa delal v logistiki, v uspešnem podjetju
za distribucijo. Ja, staršem je bilo dovolj obotavljanja in iskanja krivin, pa
so zaprli moj proračun in so pač stroški šolanja postali moje breme. Za to
izkušnjo sem več kot hvaležen, že takrat pa se nisem posebej obremenjeval z
njo. Odločitev za izbiro fakultete je bila tako lažja, saj sem z delom precej
spoznal branžo in vpisal sem se na fakulteto za logistiko v Celju.
Veljam za precej neučakano osebo in zato sovražim začetke z
uvodnim seznanjanjem s pravili igre in potekom delo. Želim akcijo, potek pa
spoznamo po poti, da ostanemo učinkoviti, hitri, agilni. Vsekakor prvine
logistike, ampak ne na fakulteti. Dnevno smo premetavali čas z uvajanjem in
premetavanjem informacij o poteku dela predem smo v štirinajstih dneh končno
dosegli vsebine predmetov. Končno zanimive tematike, ki dajejo težo. V začetni
vzhičenosti mi je bila snov precej zanimiva in sem v vsakem detajlu iskal
uporabnost. Sedaj ne želim biti črno bel in moram povedati, da sem v snovi
našel izredno uporabne definicije, ki sem jih prenesel v prakso vse do danes,
ampak žal v manjšini. Manjšini, ki me nikakor ni bila sposobna zadovoljit. Med
sošolci sem bil praktično edini, ki se mu je poglobljenost v snov zdela
preplitka in kot vedno se je tudi tokrat oglasil dobro znani- Zakaj?
Osnovna šola, srednja šola, matura, fakulteta. V tem
sosledju si sledijo nizi šolanja in bil sem edini z izkušnjami iz branže. To
pojasni marsikaj, v prvi vrsti, da učenec sploh ni sposoben vrednotit vsebine,
ker mu je popolnoma nejasna, takoj zatem, pa da se lahko razlaga marsikaj, samo
nejasno mora biti in tako sem dobil vpogled ne sovpadanja šolstva in prakse.
Takoj sem začel razmišljat o znanju, ki ga bom pridobil v času šolanja in kako
mi bo koristilo v takratnem delu. Žal ne veliko, ampak ne znam si predstavljat
kaj to pomeni za tiste, ki se šolajo in še sploh nimajo stika z branžo.
Uvajalne dobe na delovnih mestih postanejo precej logične, saj te v treh
mesecih naučijo pravzaprav vse o delu, ki ga opravljaš, ampak štiri, pet, sedem
let študija pa ni ravno smiselnih.
Razmišljanje o koncu študija preden se je sploh prav začel
je dobilo popolnoma nov smisel, ko sem po dobrih dveh mesecih predavanj v
predavalnici srečal sosošolca iz prve generacije na gimnaziji. Deliti sva
začela prevoz Maribor-Celje in nazaj, se počasi spoznala in ujela v zanimiv
tandem. Brata drugih mater, neločljiva rit in srajca, ki sta večino dneva
preživela skupaj. Sam sem bil v tistem obdobju obseden s plezanjem in hitro sva
se našla tudi v tem segmentu. Izvoz na avtocesti sva podaljšala za naslednjega
do največjega plezališča v Sloveniji, vsaj na začetku, potem sva se potikala
kamorkoli naju je že odnesla dnevna vibracija. Plezanje, zabava, noro dober tok
življenja in še enkrat plezanje naju je pripeljalo do prvega odhoda v svet.
Nahrbtnika na ramah in letalske karte v žepu za potovanje v plezalsko Meko. Življenjska
izkušnja, ki ji ni para, vsekakor ne v šolskih klopeh. Saj res, človek hitro
pozabi na rdečo nit, še posebej če razlaga o nesmislih. Torej šola je ostala v
mirovanju za tisto leto, pa tudi drugo, mogoče še kakšno, zamenjala so jo
potovanja. Izkušnje sveta in raziskovanja domačih krajev, pa spoznavanje novih
ljudi, druženja s starimi, spoznavanje narave in enostavnosti življenja, vse to
je pretehtalo monotonost blebetanja in zrenja v praznino.
Od šolanja sem si vzel daljši premor in izkoristil čas za
meni ljubše stvari. Tako sem živel svoj stil raziskovanja in sprejemanja
izzivov življenja. Ostajal sem pomirjen in zadovoljen sam s sabo, ampak čez čas
se pojavijo tudi drugačne misli. Misli o ciljih v življenju, misli o
manjvrednosti, misli o nujnosti formalne izobrazbe. Odločil sem se, da poskusim
še enkrat. Oziral sem se za najprimernejšim programom in pristal na višji šoli
za oblikovanje. Rad ustvarjam, oblika mi pa tudi ne bo povzročala težav in
ponovno sem gulil šolske klopi, tokrat celo bolj zavzeto. Redno sem obiskoval
predavanja, zadostil zahtevanemu delu za šolo, postajal vse bolj aktiven v
šolskem življenju in počasi je postajal tudi ta svet premajhen zame. Drobljenje
tematike v detajle in prepoznavanje problematike je večkrat postalo prenaporno
tudi za profesorje. Nedovzetnost za kompromise je bistrila sliko v kateri me ne
najdeš v šolski klopi. Z nekaj več razuma sem se odločil da končam s formalnim
izobraževanjem, verjetno za zmeraj, ker ne zadosti moji potrebi po izobrazbi.
Če zato postajam ne kredibilen za delo in delovna mesta, ki me zanimajo, sprejmem,
ampak svojo izobrazbo bom iskal na primernejših mestih zame, daleč stran od
kvot učencev, kvot ur, daleč stran od robotskih razlag in apatičnih
poslušalcev.
Skozi šolski sistem sem spoznal uporabna znanja, žal v
manjšem obsegu kot bi želel, vsekakor pa so leta preživeta v šolskih klopeh
prinesla v moje življenje drage ljudi. Ljudi, ki jih spoštujem in iskreno
cenim. Z nekaterimi sem v stiku pogosteje, z drugimi redkeje, ampak srčno upam,
da bo naš odnos ostal pristen in da bodo tudi globoko v življenju ostali
razlogi za preživljanje skupnega časa. Počakajmo, da vidimo kaj nam bo prinesla
prihodnost, sedaj pa zaključujem s hvaležnostjo za vse trenutke, ki sem jih
preživel z vami.
Ni komentarjev:
Objavite komentar