nedelja, 13. marec 2016

FANTJE, SREČNO!



V zadnjem obdobju pa se mi dogaja dobesedno šus. Vstajanje, usklajevanje, pa priprava in srečanja, dogodki in potem novi izzivi, stare naloge, pa letanje okrog in okrog. Sem del ubijalskega tempa proti kateremu nimam nič, mogoče ga celo obožujem, ampak nenehna vožnja po vrtiljaku negotovosti mi pušča posledice. Podzavestno pozabim nase, na svoje telo, bit in duha. Misli postajajo težke in mišice se zakrčijo, potem začnejo utripat alarmi po sprostitvi.
Končno je prišla sobota za oddih. Že nekaj časa sem hlastal po takšnem dnevu in ne bi mogel biti boljši kot na dan, ko se ptički ženijo. Gregorjevo je dan zaljubljencev po ljudskem izročilo, ki ga praznujemo 12. marca. Po starem koledarju je to prvi pomladanski dan in včerajšnji je bil, čeprav oblačen, že res topel. 

Pravzaprav je vsak dan pravi za deljenje ljubezni, ampak tudi včerajšnji je ostal v primerjavi s komercialnim Valentinovim prazen na socialnih omrežjih. Čeprav so socialna omrežja postala odraz družbe, upam da je njihova praznina odraz deljenja ljubezni med ljudmi, vstran od virtualnih zidov. Ne vem, mogoče ostajam večni optimist ali pa je gregorjeva sobota pustila toliko bister pogled.
Preživel sem jo v najbogatejši občini na Slovenskem. Moj namen takšnih dni je sprostitev, zato sem preživljal čas v Termah Topolščica. Urejena okolica in nova infrastruktura bivalnih prostorov sicer ne sovpadata z zgarano stavbo kopališča, ampak še vedno je dovolj prostora zame, da sprostim um in telo. Plavanje, namakanje in sproščanje ob vodnih masažah so balzam za telo in duha, da še ob bazenu plavam v rahlem dremežu na ležalniku. Seveda jaz ne bi bil jaz, če ne bi vsaj malo pokukal v tekoče stvari in pregledal par nalog, ampak s samokontrolo v enostavnem in lahkotnem smislu. 


Zvečer me je čakal prav poseben dogodek v Titovem mestu. Dom kulture Velenje je gostil 45 let Šaleškega folklornega društva Koleda. Prireditev je bila res posebna. V prijetnem ambientu, ki ga ponuja stavba so se med nas pomešali nastopajoči v narodnih nošah in pričarali posebno vzdušje že pred samo predstavo. Predstava se je odvila v sproščenem in lahkotnem toku, ki se je selil od odra do roba dvorane in nazaj na oder. Sprehodili smo se skozi revijo narodnih noš in plesov iz našega, Slovenskega okolja z zgodbo, ki jo je risalo obdobje s trebuhom za kruhom v Ameriko, služenje vojaškega stanu ali pa izobraževanje v tujih deželah. Spoznal sem raznolikost te majhne dežele, ki jo rišejo narodni motivi iz Bele Krajine, Rezije, Notranjske, Istre in Koroške. Spomnili so me na stare šege iz preteklosti in v meni vzbudili ponos od kod prihajam.
Razmišljal sem o lepoti svoje domovine, o lastni identiteti, ki se zdi davnaj pozabljena, ampak včerajšnja prireditev dokazuje drugače. Še so mladi ljudje, ki vidijo smisel v naših koreninah in k njim pristopajo z žarom veselja. Prireditev je name naredila globok vtis in hvaležen sem, da sem imel priložnost biti prisoten na njej. Upam, da bom imel tudi priložnost pri ohranjanju in predstavljanju naše kulture širnemu svetu v katerem smo lahko del ogromnega mozaika, do takrat pa si želim čim več tovrstnih dogodkov.     

Ni komentarjev:

Objavite komentar