sobota, 12. marec 2016

ZELENI ČAJ



Hitro sem začel razmišljati o zmanjšanju odvisnosti od kave in že po hitrem brskanju te Vseved usmeri v svet čajev. Seveda poznam čaj že iz otroških let in tudi primerna zelišča lokalnih travnikov zanj so mi znana, ampak vedno sem pitje čaja povezoval bolj z odpravljanjem neželenih simptomov bolezni in prehlada.

Zeleni čaj izvira iz Kitajske in ga krasi bogata kultura pitja. Uporablja se zaradi obilice blagodejnih in zdravilnih učinkov, ki mu jih pripisujemo. V zadnjem obdobju je bil zeleni čaj podvržen zanimanju znanosti, ki je raziskovala prav te domnevne učinke. Študije so povedale, da redno uživanje zelenega čaja preprečuje razvoj raznih srčnih bolezni in celo rakavih obolenj. Zeleni čaj stimulira oksidacijo maščob in se zato uporablja tudi pri hujšanju.

Mene je zanimal napitek s podobnimi učinki kot KAVA in splet mi je na vse pretege priporočal zeleni čaj. Vsebuje kofein, torej je to tisto kar iščem oziroma zakaj že pijemo kavo?

Iz dežel kjer je zeleni čaj doma so znane posebne priprave napitka, ki so namenjene ritualnemu pitju čaja. Tovrstnega pitja že nekaj časa nisem počel, sedaj niti ni pomemben, mogoče pa ga opišem naslednjič, ko bom imel priložnost uživanja tovrstnega zelenega 
čaja.


Običajno začnem dan s kavo, ki ni najboljši napitek za postavljanje telesnega ravnovesja in začel sem jo nadomeščat z zelenim čajem. Pripravim ga po običajnih tirnicah, zavrem vodo in pustim vrečko v njej, kot je časovno opredeljeno na embalaži. Grozno, kako močan koncentrat pusti zeleni čaj, zato nikoli ne puščam vrečk zelenega čaja v posodi toliko časa kot je opredeljeno na embalaži, ampak manj in s prakso sem se naučil prepoznavat pravilen okus na podlagi intenzivnosti barve, ki jo v vodi pušča zeleni čaj. Sam uporabljam zelene čaje iz supermarketov, ker mi služijo kot nadomestek kavi in sem očitno iskal tudi podobnost z vrečko kave, ki jo prineseš domov. Meni sicer tovrstni čaji odgovarjajo, ampak za resno pitje priporočam surove oblike, z izvorom, kar se da blizu vira pridelave. Sam sem pil najboljši zeleni čaj, ki je bil prinesen iz Kitajske in pridelan na znani lokaciji, ampak ne za jutranjo nadomeščanje kave.


 Pa počutje?


Na začetku se ti ne zdi, da te čaj spravi pokonci, kot kava, ampak si buden. Zanimiv občutek, ki te prebuja. Sam imam občutek, da se možgani polno prebudijo in da lahko opazujem kako jim sledi telo, seveda na podzavestni ravni, kako se blago sprošča in polni za dnevne aktivnosti. Kava telo dehidrira, zeleni čaj iz njega izloča toksične snovi, kar se pozna na počutju. Z uživanjem zelenega čaja se zmanjša tudi potreba po vnosu vode. Dejansko se z uživanjem zelenega čaja počutiš bolj fit in to zna postat zadosten razlog, da se pojavi potreba po gibanju. Mogoče še najbolj intenziven razlog za izbiro zelenega čaja ped kavo, želodec. Kava je izrazito trpka tekočina, ki zaradi svoje acidnosti pušča posledice v želodcu. Saj verjetno poznate primere, ko so ljudje nehali s pitjem kave in tako rešili probleme z želodcem. Vsekakor diametralno nasprotje z zelenim čajem, ki zna biti v telesu prav blagodejen.

mmm se še spomniš arome kave?  Vsekakor, ampak vsakodnevno pitje kave izgubi aromo in takšne so odvisnosti, brez okusa samo še navada. Kafetkar sem ostal vse do danes in verjetno bom še naprej, ampak malo drugače.


Pozoren ostajam na to kolikokrat zamenjam kavo z zelenim čajem, ker želim od kave največ, v aromi in okusu pregrehe, ostajam pozoren na to kolikokrat zamenjam zeleni čaj s kavo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar