sreda, 1. marec 2017

KAJ PA LOKALNO?

Ne vem ali se zdi samo meni ali pa je res nekaj na tem, da nikjer več ne govorimo o lokalnih zadevah. Če bi potegnili črto potem je na dnevni tapeti Trump, Trump in še več Trumpa, ko si ga že res sit se malo pojavi Putin, pa za strah nekaj Kim Džong Una, to je tisti dobro rejeni S. Korejec, ki se požvižga na vse in rožlja na vzhodu Azije. O nas pa praktično nič, sicer vemo, da se levi in desni ne marajo, da si nenehno podajajo žogico sem in tja, pa da kar zadeva ljudstvo, se še bolj ne marajo levi in desni. Vlada nekaj dela, potem so stavke, pa se spet nekaj dela in splošno znano je da imamo mandatarja za cmero, janšisti so tako in tako fašisti, levi, pa levaki iz FDV-ja. 

Verjetno sem že omenjal, da se mi zdi lokalni razvoj pomembnejši od globalnega, ker nenazadnje je svet v tej obliki, da gradimo globalno iz lokalnih delcev, ki ga sestavljajo, zato menim da niso časi, ko bi lahko zanemarjali dogajanje doma ali pa se z njim igrali, kot to počnemo danes. Mislim, da je skrajni čas da začnemo več pozornosti polagat stanju doma in da začnemo graditi državo sposobnih ljudi, takšnih kot smo.

Od nekdaj me je privlačil svet, ki sem ga opazoval od daleč, drznil pa sem si stopit tudi vanj in ga pogledati bližje. V življenju vsi sprejemamo odločitve kje in kako bomo živeli in jaz sem jo sprejel, da bom živel tukaj, v Sloveniji. Ne bom lagal, da mi zaradi tega ni bilo kdaj žal, ampak še vedno sem poln optimizma in predvsem upanja, da lahko iz te države ustvarimo prijetno okolje, ki bo znalo poskrbeti za starejše in bo nudilo spodbudo mlajšim generacijam. Pravzaprav je to edina pot, da bomo lahko sploh živeli naprej. Popolnoma mi je jasno, da nismo vsi zagriženi borci, aktivisti in da nimamo vsi volje do ukvarjanja se s politiko, ekonomijo, šolstvom in vsemi ostalimi stvarmi ob vsakodnevnih skrbeh, ampak to še ne pomeni, da ni možno podpreti lokalne skupnosti.
+

Ne glede na naš proračun vsi trošimo, ker živimo v denarnem sistemu, ki je vpet v naš vsakdan. S svojim denarjem smo odločevalci, ki podpirajo tiste, katerim dajemo denar in če začnemo podpirati lokalna podjetja, pa je teh že zelo malo in preidemo na posameznike, ustvarjalce, pridelovalce, kogarkoli že iz lokalnega okolja, se bo stanje v državi neprimerno izboljšalo. Verjetno me sedaj gleda kakšen skeptik, ki nemudoma kontrira s ceno, ampak enačba je precej preprosta. Ne govorim o plači, ki jo je potrebno namenit lokalni ekonomiji, govorim o sto evrih, pa še te na leto. Če namenimo sto evrov na leto za podporo lokalnim izdelkom to pomeni, da se bo v domačem gospodarstvu zbralo dvesto milijonov evrov, ki bodo podprli naše sodržavljane. Sto evrov na leto, kar je manj kot deset evrov na mesec, kar je slabe tri evre na teden. Mislim da je takšen znesek že večini smešen, da bi imel sploh smisel, ampak dvesto milijonov pomeni da v petih leti v domačem gospodarstvu akumuliramo eno milijardo evrov. 

Kaj bo imel od tega posameznik?


Z več kapitala v domačem gospodarstvu in močno lokalno ekonomijo bomo imeli boljšo kvaliteto življenja, stabilno socialno družbo, boljše šole, boljšo zdravstvo, boljšo infrastrukturo in več priložnosti za uresničevanje naših ambicij, zato podpirajte lokalno.   

Ni komentarjev:

Objavite komentar