sreda, 11. januar 2017

KAKO OSTATI ORGANIZIRAN?


Sedaj sem nekaj časa pisal o tem kako uresničiti cilje in poti do njih, zato bom danes podelil nekaj nasvetov kako ostati na progi in nenehno vzdrževat svoj fokus. 

Prva stvar na seznamu je koledar, ki je danes z vsemi pametnimi ploščicami v žepih in uporabo računalnika, dostopen na vsakem koraku. Moj predlog je, da se uporablja en koledar do katerega redno dostopamo. Lahko je to virtualni koledar na mobilniku ali računalniku ali pa tradicionalen. Sam uporabljam tradicionalno obliko, kar mi bolj odgovarja, mobilne naprave pa uporabljam za opomnike v katere vnašam pomembne tedenske aktivnosti, kot so roki ali sestanki.
Koledar je izvrsten pripomoček za vpogled v časovnico, ampak samo po sebi ne zagotavlja uspeha, zato vedno opravi dolžnosti, katere si rekel, da jih boš. Če se k nečemu zavežeš, potem naredi plan in mu sledi. Najlažje tako, da zapišeš. Kadarkoli je potrebno nekaj narediti, se naj znajde na listu. Jaz uporabljam post listke, ki mi omogočajo zapisovanje aktivnosti po alinejah. Takšen način pa sem izbral zato, ker mi omogoča, da zapišem aktivnosti več stvari s katerimi se ukvarjam, ločeno. Vsako aktivnost obdelam na posameznem listku in tako preprosto menjavam med zadovoljevanjem potreb, glede na to kdaj je kaj na vrsti. 

Naj nič ne ostane v zraku, zapiši na listek in naj stvari na listku ne ostanejo ne narejene, ampak izpolnjene.
Za organizirano življenje je potrebno postaviti rutino, da ga vzdržujemo. Sam porabim nedeljski popoldan za organizacijo prihajajočega tedna. Dnevno se skušam držati postavljenega urnika in redno ovrednotim rezultate. Še bolj pomembno kot strukturiranje urnika za delo pa je pomembno pustiti dovolj časa za družino in prijatelje. Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da se za ta čas ne nastavlja alarmov za klice, sporočila ali druženja, ampak gre za to, da ne pozabimo na najdražje in da kljub napornemu urniku ostanejo prioriteta. Enostavno ni možno planirati vsak trenutek življenja in zato je potrebno v urniku pustiti dovolj maneverskega prostora, da ostane fleksibilen, tudi za prosti čas, kar me je naučila izgorelost.
Iz tega zornega kota se je potrebno naučiti reči ne in sprejeti stvari, katerim se lahko posvetimo sto procentno, za popolno organizacijo, pa naj na koncu izpostavim elektronski nabiralnik, ki ga redno praznimo, kar pomeni dvoje. Na eni strani, da redno in ažurno rešimo vsa sporočila, na drugi pa ustvarimo pregled in občutek za planiranje.

Ne vem koliko je iz celotnega besedila razvidno, ampak iz vsega skupaj izhaja en vzorec po katerem se vse odvija.
Tako kot počnemo eno stvar, tako počnemo vse ostale.
Se na omari nabira prah, potem se verjetno tudi pod posteljo, je delovna miza neurejena, potem je tudi kuhinja in obratno, z bolj urejenim delovnim okoljem, postane bolj urejeno stanovanje. Enostavno.

Ni komentarjev:

Objavite komentar