Biti drugačen,
pomeni biti motilec kar pa ni vedno najboljše oziroma ima bolj
negativen prizvok. Saj veste, glasni v učilnici potegnejo vedno
najkrajšo, kakorkoli že jo odnesejo z izletom iz razreda ali pa po
najboljšem scenariju z goro dodatnega dela. No ja, kdo bi takrat
vedel, da gre to od biti nočna mora staršev, pa do nečesa kar
družba podpira in slavi. Zatresti podjetniški parket, postati
motilec v svoji panogi je pravzaprav cilj vsakega podjetnika, ki
konstantno išče tisto, kar stranka pogreša ali da zapolni neko
luknjo, ki je nastala. Vsekakor si vsak podjetnik želi postati
legendaren motilec svoje panoge, kot so to postali Google, SpaceX, pa
slovenski, kot recimo Pipistrel in DUOL.
Da se svet zatrese
ni potrebno izumiti kolesa, kolo je bilo izumljeno že
vsaj tisočkrat in vsako novo se vrti, kot vsa ostala. Ni potrebno
razmišljati kako ponuditi nekaj spektakularno novega, raje se
poglobimo v nekaj kaj je že narejeno in analiziramo kako narediti
boljše v smislu dobro znanega napotka, naredi vsakdanje stvari,
enkratno dobro.
Vsakdanja stvar je
za vsakogar tisto, kar se mu dogaja dan za dnem. Stvar, ki jo poznamo
do potankosti in tako se je potrebno lotiti tudi podjetništva, v
tisti stvari, ki jo obvladamo. Potrebno je poznati industrijo od
znotraj navzven, drugače pač ne gre. Obdržati prijatelje blizu,
ampak sovražnika še bližje, torej poznati konkurenco, kdo so
glavni igralci in kakšno je mnenje potrošnikov, so faktorji, ki
razkrijejo luknjo v prostoru. Luknjo, ki jo je potrebno zapolnit in
jo bomo zadovoljili mi.
S tem pridemo do
pomembnega uvida, ki nam ponudi prvo vrednotenje ideje. Ko prepoznamo
luknjo na trgu, se s tem pokažejo problemi, ki potrebujejo rešitve,
ampak...
Ali smo res edini,
ki rešujemo ta problem? Ali ga ni reševal že kdo pred nami? Zakaj
še ni rešen, se splača?
Naravna evolucija
nam s tem ponudi že nekaj rešitev, ki so pripravljene, da rešijo
problem. Verjetno ohole in pomanjkljive, ampak dovolj, da trg
testiramo. Sedaj imam pred očmi, načeloma starejšo populacijo
podjetnikov, ki nalaga rešitev s problemom, na rešitev s problemom
in po nekem ključu pride do želenega učinka, da stvar funkcionira.
Če katera, potem naj ta stvar ostane izpostavljena in se vtisne
nekam na alarmno tablo spomina. Rešitve morajo biti lahke in
enostavne. Za to je kar nekaj razlogov, pa naj izpostavim dva, ki se
meni zdita najpomembnejša.
Prvič- če je
rešitev lahka in enostavna, jo okolica tako tudi razume in s tem
takoj pokaže zanimanje ali pa ne. Takoj vrednotimo potencial.
Drugič- če je
rešitev lahka in enostavna, v celotnem procesu delovanja takoj vemo
ali zadeva deluje ali ne. Možno ali ne možno, tako se neprimerno
manj časa ukvarjamo sami s seboj in več časa vložimo tistim, ki
štejejo. Strankam.
Nebom se poglabljal
v segmentacijo, ampak na tej točki lahko izpostavim eno zanimivo
vprašanje. Ste se kdaj vprašali zakaj so nekateri ljudje
pripravljeni odšteti več denarja za isti izdelek/storitev? No ravno
zaradi tega, ker podjetje z višjimi cenami vlaga več v podporo
svojih strank, torej tistih, ki štejejo in odličen servis strank
šteje, pa še kako šteje, šteje največ.
Ni komentarjev:
Objavite komentar