ponedeljek, 28. november 2016

DUŠAN OLAJ: »ODLOČITE SE ŽE!«

Ko sem se odločal, kje bom ustvarjal, kje živel in delal, sem se odločil za Slovenijo. Nekako mi je ta majhna državica pri srcu, pa ne le zato ker je moja domovina in sem tukaj rojen, ampak mi je všeč to okolje, ki je razgibano in ponuja gore, morje, ravnine, griče in ljudi, strašne nergače, ki jih imam po svoje rad.
Ne glede na težko, nekonkurenčno gospodarstvo, ki je še obdavčeno po eni najvišjih stopenj in korupcija, ki je razita do stopnje, da jo še kakšni pokupljeni afriški sistemi zavidajo, sem se odločil da ostanem tukaj, v Sloveniji. Sprva sem se sam sebi zdel bedak, ki se je pustil preslepit srcu, ampak kmalu sem spoznal prave junake v smislu, kot sta dobro znana Ivo Boscarol ali Igor Akrapovič. V to vrsto ljudi vsekakor spada tudi Dušan Olaj, lastnik in direktor podjetja DUOL in štejem si v veliko čast, da sem ga imel priložnost poslušati.
Najbolj fascinantno od vseh stvari, ki jih njihova podjetja počnejo mi je sedež, ki je v Sloveniji in praktično vse kar počnejo je to, da tukaj plačujejo davke, ker domačega trga nimajo, vsekakor ne v tem smislu, da bi od njega preživeli. Medtem, ko se tukaj jamra in nerga, nam z lahkoto zastane dih, ko pogledamo njihov trg. DUOL praktično pokriva ves svet z izjemo ZDA in Kanade, za kateri Dušan pove, da imajo lokalnega proizvajalca, ampak, da jih ta trg tako in tako ne zanima zaradi zakonodaje.
Na tem mestu bi lahko nekaj več povedal o tem, kaj pravzaprav DUOL počne. Podjetje proizvaja šotore, ki temeljijo na zračni tehnologiji. Laičnemu opazovalcu so v tej obliki poznana predvsem pokrita teniška igrišča, ampak DUOL počne še vse več kot to in je ta delež v manjšini njihove bilance. Njihove strukture pokrivajo bazene, nogometna igrišča, golf igrišča, pa ogromne površine odlagališč odpadkov in stojijo v najbolj ekstremnih območjih na Zemlji, kot so puščave ali mraz in veter na Islandiji.
Kako je to mogoče?
V tem kontekstu se običajno sliši nekaj v smislu uspešnosti, njemu je lahko ali sreče ali obojega skupaj z ob pravem času na pravem mestu, ampak Dušan pravi, da so za njim leta dela, dvajset let garanja, odrekanja in to je razlog, da je DUOL danes tam kjer je, da je igralec in ostali samo posnemovalci. Postati igralec ne zraste čez noč in potrebno se je odločiti. Pravilno, nepravilno, ni pomembno. odločite se že.

DUOL je začel s proizvodnjo na konvencionalen način, kjer je v verigi zadovoljeval vse nivoje od nabave, zasnove, proizvodnje, distribucije in prodaje. Z delovanjem se je podjetje prebijalo naprej in prvi večji uspeh se je risal z več milijonsko pogodbo na obzorju. Dušan pravi, da noč pred podpisom ni spal niti minute, ampak je razmišljal, razmišljal, razmišljal. Vstal je zjutraj ob petih, se odpovedal pogodbi, jo raztrgal in končala je v košu, sam pa se je odpravil v podjetje in predstavil novo vizijo. Podjetje je iz proizvajalca na regionalnem trgu, postalo razvojno podjetje na globalnem. Definirali so jedro podjetja in začeli opravljati naloge povezane z njim, vse ostale nevitalne dele pa so prepustili zunanjim izvajalcem. Danes se ogromno govori o vitkem okvirju, pa ščiščenem modelu, ki je prevzel pobudo v javnosti s popularizacijo start-upa, ampak to ne spremeni dejstva, da preden lahko model ščistimo in naredimo vitkega, moramo poznati vse segmente sistema do potankosti. Dušan jih nedvomno pozna, o čemer že priča njegov suveren in samozavesten nastop, ko govori o svojem podjetju, vsem, ki se spogledujejo s podjetniško potjo pa sporoča: “Kaj sploh hočete? Sprejmite odločitev, odločite se že enkrat!”

Ni komentarjev:

Objavite komentar